Mit
menneskesyn
|
"Ethvert menneske, hvor ringe begavet han end er, hvor
underordnet hans stilling i livet end er, har en naturlig trang til at danne
sig en livsanskuelse, en forestilling om livets betydning og dets formål".
Kirkegaard
|
Min
kerneopgave
|
At danne grobund for udvikling og læring gennem en
anerkendende tilgang. At støtte og vejlede mennesker, så de bliver i stand
til at leve et godt liv i forhold til deres behov og ressourcer.
|
Min
forståelse af det pædagogiske arbejde
|
Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han
holder noget af dets liv i sin hånd. Det kan være meget lidt, en forbigående
stemning, en oplagthed, man får til at visne, eller som man vækker, en lede
man uddyber eller hæver. Men det kan også være forfærdende meget, så det
simpelthen står til den enkelte, om den andens liv lykkes eller ej
K.E. Løgstrup, Den etiske fordring, Gyldendal 1956. |
Hvad
er livskvalitet for mig?
|
En god balance mellem arbejds- og privatliv. Psykisk
og fysisk velbefindende. Passende udfordringer. At være en del af flere
fællesskaber – der i blandt et velfungerende team.
|
Hvad
er mine styrker?
|
At jeg er rummelig, fleksibel, empatisk, initiativrig,
eksperimenterende.
|
Hvad
er mine udfordringer?
|
At jeg er ”flyvsk” – ting skal gå hurtigt.
|
Min
”favoritteoretiker”
|
Helt klart Thomas Ziehe. Han tager virkelig pulsen på det omgivende
samfund.
|
Min
”favoritmetode”
|
KRAP – den indbefatter ligesom essensen i det
pædagogiske arbejde.
|
Mig
i et team
|
Tager initiativ, viser engagement. Kan have en tendens til at tage
styringen.
|
tirsdag den 3. marts 2015
Min pædagogiske fagidentitet
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar