Hvordan levede I op til dette, og hvordan så I det udfoldet mellem elever og skolens personale?
Menneskesyn - pædagogisk og behandlingsmæssigt afsæt
| I forhold til begge hovedspor er anerkendelse og relationskompetence de bærende elementer. Vi tror på, at det er gennem de autentiske relationer og dermed de tusindvis af daglige små og store samspil med anerkendende, spejlende, reflekterende, grænsesættende, rummelige, professionelle, - den egentlige udviklingsmulighed for denne målgruppe skal findes. Derfor har vi også et særligt fokus på udviklingen af sociale færdigheder. Da personalet dagligt stiller sig autentisk og indfølende til rådighed (som en del af den kontekst, hvori det udviklende og forandrende arbejde kan ske) og dermed udgør både ramme og stillads i relations arbejdet, prioriteres supervision og uddannelse af personalet højt, herunder blandt andet PAS – Pædagogisk Analyse System og KRAP – Kognitiv, Ressourcefokuseret, Anerkendende, Pædagogik – klik her |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar